برگزاری مراسم گرامیداشت روز فناوری و تقدیر از شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه

۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۵ کد : ۱۳۶۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۷
برگزاری مراسم گرامیداشت روز فناوری و تقدیر از شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم به مهمانان و تبریک روز فناوری گفت: دانشگاه در زمینه تولید علم جایگاه درخشانی در سطح ملی و بین المللی دارد و حرکت و جهش چشمگیر در حوزه فناوری از جمله سیاست های دانشگاه است تا فاصله بین علم و ایده و محصول و تجاری سازی کم شود.

دکتر عزیزالله گنجی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت: این نمایشگاه محصول محور است. در  این نمایشگاه محصولات قابل کاربرد در جامعه و صنعت به نمایش گذاشته شد. مرکز رشد فناوری دانشگاه حدود 150 محصول مبتنی بر دانش تجاری شده از 33 شرکت و هسته فناور و دانش بنیان دارد و دانشگاه در برنامه دارد تا با تقویت و حمایت از بخش فناوری، تعداد شرکت های دانش بنیان را افزایش دهد و در این راستا موفق به کسب مجوز راه اندازی پردیس علم و فناوری شدیم و تمام تلاش ما بر این است تا مسأله ی ایده تا بازار را در مسیر دانشگاه طی کنیم. محصولاتی که بر مبنای دانش تولید می شود، بیشتر مورد اقبال عمومی و بهره برداری قرار می گیرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رمضانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با تبریک هفته پژوهش و فناوری گفت: مسأله ی فناوری از این جهت مهم است که با موضوعات مختلفی مرتبط است. اثرات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، زیستی و ... را به همراه خود دارد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با بیان این که رشد صنعتی حقیقی، در دوره حکومت امام زمان (عج) شکل می گیرد که این رشد، بدون خسران است به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند: برای رشد اقتصاد کشور و اصلاح امور اقتصادی کشور، به طور قاطع باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت بکنیم. اقتصاد دانش‌بنیان موجب کاهش هزینه‌های تولید می شود؛ بهره‌وری را افزایش میدهد. پول پاشی و بی‌ملاحظه عمل کردن در حمایت از تولید به جایی نمی‌رسد. تولید باید با دقت و مطالعه شکل بگیرد.پیشرفت علم و فناوری به پیشرفت اقتصاد کمک می کند.

سپس دکتر روزبه شفقت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به پاره ای از مشکلات ارتباط دانشگاه با صنعت اشاره کرد و گفت: رویکردهای وزارت علوم و تفکیک معاونت فناوری از معاونت پژوهشی و راه اندازی پردیس علم و فناوری در دانشگاه ها، در حل مشکلات بسیار تاثیرگذار است.

 

در ادامه مهندس جهانگیر بائی لاشکی معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران، با تبریک هفته پژوهش گفت: فضای رقابت و کسب و کار، فضای پرتلاطم و سختی است، بقا و دوام و ادامه ی حیات برای فعالان اقتصادی بسیار سخت است، زیرا مشتریان و مصرف کنندگان در انتخاب محصولات بسیار سخت گیر، حساس و دقیق هستند و موضوع رضایتمندی مشتریان، ماموریت حوزه تولید را سنگین می کند. امروزه تکنیک مهندسی و فن به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیازمندی ها باشد و باید برای موفقیت در فعالیت های خود از تکنیک ها و علوم دیگر بهره بگیرد.

در ادامه مهندس محمد قاسم وکیلی زارچ مدیر شرکت پیشگام صنعت آرشید گفت: شعار ما، صنعت + دانشگاه= کسب و کار مطمئن است. به نظر من یک تولید کننده خوب در درجه ی اول باید فروشنده ی خوبی باشد. ما باید فروش را قبل از تولید به بچه ها بیاموزیم. راهکار و شیوه فعالیت ما، یافتن چالش ها در کشور و ارائه راه حل جهت کسب درآمد است. باید دانشجوها را به پیداکردن چالش های موجود در استان های کشور سوق دهیم.

در پایان اعضای حاضر در جلسه به ارائه نظراتشان پرداختند و مراسم با تقدیر از شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه: آرمان فناوران نیکنام پیشگام، تجهیزات زیست سیال پویندگان دانش، رویان صنعت طبرستان، هوش بین رسانه کهربا و شرکت دانش بنیان پارس آلیاژ شمال به پایان رسید.