برگزاری مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس ملی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۲ کد : ۱۴۶۷ رویدادها
تعداد بازدید:۳۷۲
به گزارش روابط عمومی، مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس ملی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور ریاست دانشگاه، مدیران شهرداری بابل و متخصصان و اندیشمندان در حوزه مهندسی عمران برگزار شد.
برگزاری مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس ملی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران

دکتر بهرام عزیزالله گنجی ریاست دانشگاه و رییس نهمین کنفرانس ملی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران با عرض خیر مقدم به مهمانان گفت: امیدوارم در طول برگزاری این همایش، با گفتگوهای سازنده و مفید، نقش موثر دانش نوین در مهندسی عمران را برای حل مشکلات جامعه و صنعت گسترش دهید.

 دکتر عزیزالله گنجی اظهار داشت: همه ما می دانیم که ریشه بسیاری از مشکلات موجود در صنعت ساختمان، محصول نگاه به روز نشده جامعه مهندسی است. بنابراین، گفتگو، تعامل و به اشتراک گذاشتن علوم و فناوری‌های نوین در صنعت ساخت و ساز برای افزایش عملکرد ساختمان ها ضروری به نظر می‌رسد. در این راستا، نقش دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه‌های صنعتی، غیر قابل انکار است. و همانگونه که مستحضرید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور و یادگار خیر  نیک‌اندیش مرحوم سید حسین فلاح نوشیروانی است. این دانشگاه، در ۶ سال اخیر، بر اساس رتبه‌بندی تایمز، در رده برترین دانشگاه‌های ایران و جهان قرار گرفته‌است،همچنین در سال ۲۰۲۲ موفق به کسب جایگاه نخست دانشگاه‌های صنعتی کشور و رتبه ۹۰ دانشگاه‌های صنعتی دنیا بر اساس پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) شده‌است.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: در برنامه راهبردی دانشگاه، حرکت به سمت فناوری، تجاری‌سازی محصول و کارآفرینی تاکید شده و راهبردهایی نظیر فعال‌سازی مرکز رشد، شکل‌گیری بخش شتاب دهنده‌ها و راه‌اندازی پردیس علم و فناوری مؤید این است که جهت‌گیری خوبی برای ارتقای کیفی پژوهش‌ها و تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم صورت گرفته است.

 وی افزود: محورهای کنفرانس حاضر و برگزاری آن در این دانشگاه با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ تحت عنوان " سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" علاوه بر اینکه می‌تواند فرصت‌های جدیدی را در صنعت ساخت و ساز های دانش‌بنیان فراهم نماید،  مطمئنا  می تواند یاری‌گر جامعه مهندسی عمران در حرکت از ساخت و ساز های سنتی به سمت ساخت و ساز های دانش بنیان باشد.

 دکتر عزیزالله گنجی در پایان از اساتید، دانشجویان و مهندسین که با شرکت در این کنفرانس دو روزه، به اعتبار و غنای هر چه بیشتر همایش می افزایند، قدردانی نمود و همچنین  از زحمات کمیته علمی، هیأت داوران، کمیته اجرایی و همه عزیزانی که در برنامه‌ریزی و اجرای این کنفرانس نقش داشته‌اند، تشکر کرد.

در ادامه دکتر حمید رضا توکلی دبیر علمی نهمین کنفرانس ملی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران با قدردانی از حضور مهمانان گفت: دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بر اساس رسالت خویش و تجربیاتی که از برگزاری کنفرانس های مختلف در سال های گذشته داشته است، میزبان این رویداد علمی مهم است و از حدود یک سال پیش که این میزبانی را پذیرفتیم با همکاری و همدلی همه همکاران در دانشگاه و با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری های مستمر، سعی کردیم تا فضایی را فراهم سازیم تا ضمن تبادل دستاوردهای پژوهشی و بررسی و حل مشکلات کشور، به سمت کاربردی کردن تحقیقات پیش برویم.

دکتر توکلی ضمن اشاره به محورهای همایش گفت: 102 مقاله را در دبیرخانه کنفرانس دریافت کردیم که از این تعداد 75 مقاله پذیرفته شد و حدود 50 مقاله به صورت شفاهی و 25 مقاله به صورت پوستری ارائه خواهند شد و اعلام نمود: 5 کارگاه آموزشی نیز در این کنفرانس ارائه می گردد که یک کارگاه به صورت حضوری و مابقی به صورت مجازی می باشد.

معاون آموزشی دانشگاه و دبیر علمی این کنفرانس در پایان از حمایت های ریاست دانشگاه و همکاران واحد های مختلف در راستای برگزاری این کنفرانس تشکر و قدردانی نمود.

گفتنی است مراسم افتتاحیه با سخنرانی دکتر محمدرضا ذوالفقاری عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران با عنوان «بیمه زلزله در مدیریت ریسک و تاب آوری» پایان یافت.