برگزاری مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره کنفرانس بین المللی " الکترونیک قدرت و محرکه ها: سیستم ها و فناوری ها "(PEDSTC۲۰۲۳)

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۴ کد : ۱۴۶۸ رویدادها
تعداد بازدید:۴۳۵
به گزارش روابط عمومی، مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره کنفرانس بین المللی " الکترونیک قدرت و محرکه ها: سیستم ها و فناوری ها " (PEDSTC۲۰۲۳) با حضور متخصصان و اندیشمندان حوزه الکترونیک قدرت و محرکه ها در صنعت برق، در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
برگزاری مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره کنفرانس بین المللی " الکترونیک قدرت و محرکه ها: سیستم ها و فناوری ها "(PEDSTC۲۰۲۳)

در ابتدای مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره کنفرانس بین المللی " الکترونیک قدرت و محرکه ها: سیستم ها و فناوری ها "(PEDSTC2023)، دکتر بهرام عزیزالله گنجی ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و رییس افتخاری این کنفرانس، با عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور مهمانان گفت: مفتخریم که این رویداد مهم علمی را برگزار می کنیم و میزبان شما عزیزان هستیم.

دکتر عزیزالله گنجی ضمن اشاره به تاریخچه دانشگاه گفت: این دانشگاه که برای 6 سال متوالی بر اساس رتبه بندی تایمز در رده برترین دانشگاه های ایران و جهان قرار گرفته است، متعهد به توسعه حوزه های علمی، پژوهشی و فناوری است. هدف دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تبدیل شدن به یک دانشگاه پیشرو در توسعه پایدار و تأثیرگذاری بیشتر در سطوح ملی و بین المللی و توسعه امور پژوهشی در راستای تحقق اهداف بالادستی ملی تعیین شده توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل  افزود: برگزاری چنین کنفرانس ها، گامی موثر در ایجاد بستر برای تعامل شرکت کنندگان در حوزه های پژوهش و صنعت است و امیدواریم این همایش به نحو شایسته برگزار شود و در آینده ای نزدیک، شاهد تشریف فرمایی همه شما عزیزان به استان زیبای مازندران و بابل شهر بهار نارنج باشیم.

در ادامه دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی رییس چهاردهمین دوره کنفرانس بین المللی " الکترونیک قدرت و محرکه ها: سیستم ها و فناوری ها " نیز با عرض خیرمقدم به مهمانان گفت: این کنفرانس امسال به صورت مشترک توسط دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و انجمن الکترونیک قدرت ایران (PELSI) برگزار می شود،PEDSTC 2023 . بر الکترونیک قدرت، کاربردهای آن ها و کنترل تمرکز دارد. الکترونیک قدرت یک فناوری کلیدی برای صرفه جویی در انرژی و عملکرد بالا در مصرف انرژی است. هدف الکترونیک قدرت دستیابی به حداکثر کارایی و قابلیت اطمینان با کمترین هزینه، وزن و اندازه ممکن است. بنابراین، در حال حاضر نقش کلیدی را برای کاربردهای مختلف در سیستم های قدرت الکتریکی ایفا کرده است. الکترونیک قدرت بخش ضروری بسیاری از دستگاه ها و سیستم ها در یک یا چند مرحله از آنها است. الکترونیک قدرت، انرژی الکتریکی یک نوع را به نوع دیگری با ویژگی‌های متفاوت تبدیل می‌کند و برای به حرکت درآوردن هر وسیله‌ای که نیاز به ورودی نیروی الکتریکی غیر از منبع تغذیه اولیه دارد، استفاده می‌شود. امروزه استفاده از الکترونیک قدرت در انرژی های تجدیدپذیر منجر به کاهش قابل توجه اثرات زیست محیطی می شود.

دکتر شیخ الاسلامی افزود: در این کنفرانس 16 جلسه موازی تشکیل  می شود و 2 کارگاه برای ارائه حوزه های کاربردی موضوع اصلی کنفرانس در نظر گرفته شده است. موضوعاتی که در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرند عمدتاً بر روی: توپولوژی‌های مبدل جدید، کیفیت برق، EMC، فیلتر کردن و PFC، کنترل مبدل‌های قدرت، انتقال نیرو بی‌سیم، طراحی ماشین‌های الکتریکی، مدل‌سازی و درایوها، موتورها و درایوهای حمل‌ونقل، انرژی‌های تجدیدپذیر، رباتیک، دستگاه های نیمه هادی قدرت، الکترونیک قدرت زیست پزشکی، آموزش الکترونیک قدرت متمرکز هستند.

رییس چهاردهمین دوره کنفرانس بین المللی " الکترونیک قدرت و محرکه ها: سیستم ها و فناوری ها " اظهار داشت: بیش از 150 مقاله پژوهشی دریافت کردیم و پس از بررسی‌های دقیق، 102 مقاله از دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور و همچنین شرکت‌ها برای ارائه انتخاب و پذیرفته شدند.

دکتر شیخ الاسلامی از جامعه میزبانی این کنفرانس بین المللی؛ انجمن الکترونیک قدرت ایران، رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، معاونت اداری و مالی، معاونت پژوهش و فناوری، اعضای کمیته سازماندهی و علمی کنفرانس، مدیران جلسات و همه حامیانی که در برگزاری این کنفرانس حمایت کردند قدردانی نمود.

شایان ذکر است مراسم افتتاحیه پس از سخنرانی پروفسور فرد بلابجرگ استاد الکترونیک قدرت و محقق دانشگاه آلبورگ دانمارک و پروفسور پاتریک ویلر استاد سیستم های الکترونیک قدرت دانشگاه ناتینگهام انگلستان به پایان رسید.